Who are you?

Så här i påsktider när solen skiner har vi varken tid eller ork till att skriva en massa blogginlägg men nu tänkte jag iaf bjuda med mig lite om vad jag och grannarna/släkten gör i vardagen.

Igår åkte hela tjockasläkten på utflykt till Vemmelstjärna där vi såklart grillade korv och lekte i vattnet. Att vi lekte i vattnet och åkte på isflak var inte direkt populärt bland dom äldre men trotsiga som vi är gick det inte att stoppa oss.

Idag kom Sara och väckte mig och talade om att vi skulle åka upp till Helgas idag igen för det skulle vara fint väder där men inte hemma. Hon hade en plan om att vi även skulle fortsätta ytterligare 12km till Fältjägarstugan för att få se nåt nytt. Det var bara att gilla läget och kliva upp ur sängen och börja packa matsäck, valla skidor och lasta skotrar. När vi kom upp till Ljungdalen och Kläppen spände jag och Frida på oss laggen och stack iväg. Riktigt gött före med krispig snö var det så vi hann åka en 1 timme innan resten kom ikapp oss och då hakade vi på skotern och tolkade en bit uppför alla fjäll. När vi väl kommer till Fältjägarstugan möts vi av en naken man på trappan, och tro mig, de va ingen vacker syn så vi skyndade oss att ta ett kort (självklart inte på han utan på oss) och vände sedan hem igen. På vägen ner mot bilen gjorde jag och Frida varsin fin krater i snön när vi inte riktigt hade kontroll på skidorna och kom i otakt med hoppen så vi ramlade. Kul tyckte dom som såg det och även vi, det bjuder vi på.

Kort vad jag har för mig. Bjuder även på lite bilder.


 
Frida växte, blev lång och fick äkta Hallquist-ben..


Som ni ser var det riktigt super-stek idag

 Vårat nya vrålåk som vi hittade


Åsarnabrud Lisa - "Jag är 19!!"


Kommentarer
Postat av: Åsarnabrud Petra

Flickor flickor, gud vad ni är flitiga! Jag vart förvånad när jag läste att ni tog med er skoterna men att ni endå åkte skidor!! Ni är för flitiga...

2009-04-13 @ 23:13:18
Postat av: Åsarnabrud Frida

Who am I?

2009-04-14 @ 09:25:02
Postat av: Åsarnabrud Lisa den korta

Ja vi är riktigt aktiva och hinner med att både åka skidor och skoter!

2009-04-14 @ 09:31:32
Postat av: Mica

åh åsarna (a)

är fan "uppväxt" där , eller över sommrarna i alla fall, i storhallen för att va lite mer precis :)

2009-04-20 @ 19:13:39
URL: http://kirrabiffen.blogg.se/
Postat av: Åsarnabrud Lisa

Va? Mica, vem är du?? Vart i Storhallen??:)

2009-04-20 @ 19:55:51
URL: http://asarnabrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0