UNK

Hur har din dag varit?
jo, den började som andra dagar när vi samlas i ÅIK-stugan och Otto frågar hur vi hade tänkt träna idag?
Sen spårar det ut.
Jag hör till min förskräckelse hur jag svarar "Jag vill köra intervaller!" "Bra!" svarar Otto. Shit! Nu finns det ingen återvändo.
Det blir jag, Lilla-J och Adrian som ska köra intervaller medan resten drar ut på spåret.
Redan under uppvärmningen förlorar vi en. Lilla-J med puls på 189 drar sig hemåt. Adrian och jag får under Otto & Urbans piskor kämpa vidare.
Det går hyfsat tills jag under den 4:e intervallen upptäcker att det bara är jag kvar. Alla är borta. För att kunna grisa på resten av intervallerna så intalar jag mej att "dom orkade inte hänga på i mitt tempo".
Men under den 6:e så är den tanken utbytt mot "dom lämnade mej här för att dö!"
Jag är till 75% säker på att jag inte dog men blev garanterat förlamad från midjan och ner. Så med en dysfunktionell kropp hasar jag mej tillbaka till ÅIK-stugan. Och det säger ju sig självt att man inte kan köra styrka då! Så där slapp jag ialla fall undan styrkan den gången, nästa blir knivigare. Urban har blivit bättre på att genomskåda mej, men än har han inte vunnit!

(låt er inte luras)

Med form som en sockerkaksform så kommer fredagen sannerligen att bli spännande. Så ser ni något konstigt mellan Oxberg och Mora så är det förmodligen jag. 

Frida - konstig


Kommentarer
Postat av: alexandra

Frida jag älskar dig! Skriv, skriv, skriv!

2009-02-25 @ 21:30:04
URL: http://alexandraolofsson.blogspot.com
Postat av: Thobias Berggren

Nu har jag länkat er ;)

2009-02-26 @ 10:32:01
URL: http://thobiasberggren.blogg.se/
Postat av: erika

mer frida, mer mer mer

2009-02-26 @ 10:32:38
Postat av: Kristina Göransson

Frida!!

Jag håller helt och fast med dig, låt dig icke vilseledas av ens de snällaste farbröder! De har alltid ett intervallträningspass bakom örat! Se bara på intervjun om Pichler i dagens öp..

Kram och lycka till i helgen!

Postat av: moa

ja, jag håller med de andra SKRIV frida! man får sig alltid ett gott skratt när du skriver!

2009-02-28 @ 11:45:23
URL: http://moaullen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0