Ready for takeoff!

Idag kände jag att det var dags. Under passet kastade jag blickar mot hoppet och kände att mina blickar var besvarade. Hoppet ville det, jag ville det, vad väntade vi på egentligen?

Jag behövde knappt övertala Moa och Alex och vi bytte snabbt om till jibbskidorna.

Förhållandena var perfekta, det fanns inte en skymt av Marcus och Patrik, jibbskidorna hade inte sett parafin på månader (om inte längre) och hoppet hade pyst ihop sen det byggdes så det var bara en tidsfråga innan Thomas skulle komma med pistmaskinen och göra hoppet till ett Big Jump.

Det var nu eller aldrig alltså.

Väl uppe i backen ville inte Moa åka först och redan där sprack min planering. Nästa miss är när jag sticker iväg, jag som tror att jag ska spränga ljudvallen blir besviken när farten jag får upp i backen påminner om en snigel på sömntabletter.

Jag tycker att jag gjorde det bästa av situationen och fick till ett litet hopp. Sen kom Moa och ramlade, inte av hoppet om man nu kan kalla det hopp, det finns synliga bevis på att skidorna inte lyfte.

Efter Moa testade Alex som också fick smaka pudersnö.

Jag, som trodde att jag var en naturbegåvning, fick snart se hur man hoppar på riktigt när vi bjöd in två andra skidkillar i vår lek.

Hur skulle jag kunna veta att den ene av dessa var Boklövspojken utklädd till skidåkare?

Efter att vi åtskilliga gånger fått betrakta "Boklövspojkens" skidbelag ovanför oss fick vi nog och åkte hem.

Men jag kan stolt presentera att jag vann av oss brudar. Av 3 försök vurpade jag inte en enda gång. Moa vurpade 1 av 2 försök och Alex vurpade 2 av 2 försök.


 




"Boklövspojken"  visade hur det skulle gå till

Jag känner att den här dagen har varit väldigt givande. Jag har inte långt kvar till V-stilen, jag kan det mesta skvallret på grundskolan i Åsarna (det tackar jag min insider källa Gustav för. Föresten Gustav, sluta titta på min röv när du åker bakom mej. Tack), jag har inspekterat vårt SM projekt, Lisa gör ett bra jobb. Jag undrar om grafitti är något hon kommer att fortsätta med efter SM också...


Frida - den riktiga Jan Boklöv


Kommentarer
Postat av: rymden

frida! Shit vilken åsarnabrud alltså... grymt het

2009-03-24 @ 21:28:45
Postat av: rymden

vi ber också om ursäkt att gufen inte kan släppa blicken från din röv, han har en fetish för rövar

2009-03-24 @ 21:30:27
Postat av: Åsarnabrud Lisa den korta

Haha Frida man ser riktigt hur avundsjuk du är på "Boklövspojken" att han hoppade så högt och inte du!!

2009-03-24 @ 21:52:32
URL: http://asarnabrudarna.blogg.se/
Postat av: Åsarnabrud Frida

Lisa, jag hoppade lika högt!..typ :P

2009-03-24 @ 22:05:49
URL: http://asarnabrudarna.blogg.se/
Postat av: Åsarnabrud Lisa den korta

Ja eller hur Frida!! Kanske möjligtvis om man lägger huvudet på sne och kisar med ögonen...:P

2009-03-24 @ 22:17:45
URL: http://asarnabrudarna.blogg.se/
Postat av: Åsarnabrud Petra

Frida, ditt hopp var lamt... Vi måste nog ta ett tekniksnack du och jag ;)

2009-03-24 @ 22:33:20
Postat av: moa

shit vad du skriver bra frida! sitter här och skrattar för mig själv! haha. förresten så tror jag att mina skidor lyfte lite.. väldigt lite :P

2009-03-25 @ 14:20:58
URL: http://moaullen.blogspot.com
Postat av: emelie

moa.. jag har bevis att du inte lyfte mer än möjligtvis en milimeter från marken när du hoppade! ;) frida såg däremot ut som ett riktigt proffs.. storhallens nya framtidsgren kanske är backhoppning?

2009-03-25 @ 15:41:45
Postat av: moa

haha, okej då.. men men, det kan ju bara bli bättre. Måste se det från den positiva sidan haha

2009-03-25 @ 17:18:12
URL: http://moaullen.blogspot.com
Postat av: Jörgens Far (?)

hahaha SÅg inte skymten av marcus eller patrik;P

Tro mig när jag säger att man kan gömma sig bra i skogarna i Åsarna!

2009-03-25 @ 18:02:55
Postat av: minibrud!!

Frida! fortsätt skriv - jag njuter.

Vart får du allt ifrån?

2009-03-25 @ 20:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0