Premiär

Då var rullskidspremiären avklarad. Lite väl tidigt tycker jag men vad gör man inte för lite träningssälllskap och skvaller.
Hur som helst så börjar dagen med att jag tittar ut genom fönstret och ser att det regnar och när jag är klar och ska gå ut så möts jag av att det snöar. Ja ni läste rätt, det snöade, usch!
Trots vädret gick premiären bra och näst intill smärtfritt. Det första som händer när jag har tagit på mig rullisarna och gör ett frånskjut är att skidan släpper och säsongens första vurpa är ett faktum. Resten av passat går bra för utom att jag känner att dom nya hjulen inte rullar lika lätt som dom gamla. Eller så är det bara så att jag har blivit svagre och det kanske inte är så konstigt när jag har fuskat med styrkan i 20 år...

Nu sitter jag här med 3 blåsor i händerna och väntar på att Emma ska komma och hämta mig. Vi ska bege oss in till Östersund för lite grillning ikväll och imorgon är det dags för den efterlängtade Skidhögskolefesten.

Åsarnabrud Lisa - Mot staden och fest

Kommentarer
Postat av: Åsarnabrud Petra

LISA SKA FÅ GLASÖGON!!

2009-05-05 @ 21:15:55
URL: http://asarnabrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0