Tävlingsnerver

För tillfället finns det inte mycket snö att åka skidor på, ändå närmar sig tävlingspremiären med stormsteg. Redan till helgen är det dags att för första gången för denna säsong dra på sig nummerlappen och ställa sig på startlinjen.

Detta gör att tankarna börjar snurra lite och föra mig tillbaka till ungefär ett år sedan. Då snön la sig som ett täcke och det var fullgott skidföre redan i oktober. Då man klämde lagg mer än något annat och uppladdningen inför tävlingspremiären i Bruksvallarna var timad och klar in i minsta detalj...

...tillbaka till verkligheten. Det är fortfarande grönt när jag tittar ut genom fönstret och det är fyra(!) dagar kvar tills nummerlappen ska på för första gången denna säsong. Jag åkte mitt första skidpass för knappt en vecka sedan på ÖSKs konstsnöslinga på 4,5 km.
Trots den stora bristen på snö och skidåkning så känner jag mig ändå redo och mer taggad än någonsin att få visa vad jag går för.
Det kan gå hur som helst, men vad som än händer så ska det bli riktigt kul att få sätta igång och tävla igen...


Åsarnabrud Katja.. fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0