Update

Vi (jag, Räkan & Gabbe) blev bjuden till familjen 3.38.57 som köpt kåk på Storhogna. Drivna av vår svaghet för korv och skidåkning på fjäll gick vi rakt i fällan. På plats visade det sig att vi var där för att rasta hunden.

Hunden heter Diesel och är en pointer, jag vill bara påpeka att det en ett väldigt missvisande namn, hans namn borde vara flygfotogen.

Fastsatt i en sele drog ”flygfotogen” iväg med mej bakom. Första milen gick under 20 minuter och när vi passerade/blåste förbi en jämthund med sin matte tolkandes bakom stod det uppenbart att dom inte fattade vad som hänt innan vi var en kilometer bort.

Snön som sprutade från Diesels tassar var som att bli träffad av rikoschetten från ett salongsgevär och medan jag åkte där i korselden funderade jag starkt på att sno Diesel och ställa upp i draghunds-SM.

Väl hemma i stugan däckade Diesel med huvudet utanför hundkorgen. Men som tur var la Klara dit en kudde.



Åsarnabrud Frida
Warp speed


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0