tenta, svett och tårar

På fredag har vi tenta. Och alla ska såklart sitta hela dagarna och råplugga inför de... Vad innebär de? Att tentaplugga alltså? Kliver man upp kl 6 och sitter med en kaffekopp och läser, tar en Billys pizza till lunch och en kaffe och Red Bull till middag? Eller skiter man i allt och bara läser och dricker Red Bull? Hur gör man? Finns det ett regelrätt tentaplugg? Kommer man att skryta med hur länge man satt uppe på nätterna och pluggade?

Jag vet att jag tänker iaf inte försumma mina vardagliga behov bara för att läsa några (skitmånga och långa) kapitel till ett prov... Nej de gör jag inte. Mot mina principer. Men man vet ju aldrig, kanske sitter där kl 4 på fredagnatt och gråter och läser och sliter håret och dricker kaffe eller Red Bull!

Lisa hur gör man? Hur mkt behöver man egentligen plugga? Räcker det inte bara med att gå på föreläsningarna, logiskt tänkande och hänga med i största allmänhet?

Åsarnabrud Petra - ångest över tentaångesten snart sin första tenta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0