en liten fundering...

När jag nyss satt och åt fiskbullar till lunch så kom jag att tänka på en sak: hur tänkte dom när dom kom på "fiskbullar"?

Jag menar hur tänkte dom när dom lanserade själva namnet? Det låter ju sannerligen lite mysiskt om man tänker efter.. Säkert poppis i början... Spännande och nytt! Fisk i form av bollar! Jag menar alla var säkert nyfikna på att se om det var nåt att ha...

Och så formen, konsistensen... Ser inte alls ut som fisk. Är det ens fisk? Och vilka delar av fisken isåfall? (kanske den största frågan?) Man blir onekligen lite fundersam när man stoppar dom mjuka mjöliga bollarna i munnen.

Dom kanske tänkte "hmm, vi måste fan spejsa till fiskarna lite, för tråkigt med vanliga filéer. Jag vet! Vi maler dom till oigenkännlighet, blandar i lite grejer, formar dom till bollar och kallar dom för fickbullar!" Genialt.

Ja alltså det var bara en fundering, men jag gillar bollarna iaf.

Åsarnabrud Petra

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, nice fundering. Tyvärr tror jag inte att det är fileerna dom malt ner, snarare de som blir över när dom fileeat fisken. En liten tanke bara=)

2011-02-18 @ 09:31:22
URL: http://sararenee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0