Dumpad

Ja, jag har blivit dumpad...av mina föräldrar!
Klockan var inte ens 10 och jag låg i sängen när det ringde. Jag tyckte att någon annan kunde svara och det gick några signaler innan jag insåg att det var tyst i huset...för tyst.
Jag gick för att svara ovetande att det var två illojala och otäcka typer som går under täckmanteln mina föräldrar som ringde.
Mamma: Jaså, du ligger och sover.
Jag (inte övertygande): Nej.
Mamma (nöjd): Vi kollar på cyklister vi. Det är jättemånga och dom cyklar jättefort...nästan ikapp ledarbilen!
Lisa k vet hur entuastisk mamma blir när hon ser mycket vältränat lammkött på en och samma plats.
Jag (poletten har inte riktigt ramlat ner ännu): Jaha.
Mamma (dumförklarar mej): Men det är ju storsjön runt! Och sen så fortsätter nog vi till stan.
Nu fattar jag att dom är på väg till Östersund utan mej...fast det var min idé att vi skulle åka in idag!
Jag (sviken och övergiven): Men vi skulle ju köpa stickproppar!!!
Mamma: Hejdå....Klick

Så jag fick äta frukost....ensam. brödet smakade papp och skinkan luktade död grisröv, men O´boyen var god...som alltid.
Nu tror jag att jag ska åka rullskidor....ensam

Frida - söker någon att handla stickproppar med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0