Melodifjanteri!

Melodifestivalen igen, vem kollar egentligen?! Jag har ingen större koll men 7-8 deltävlingar, 2:a chansen, omröstning, omsjungning, omröstning igen och final?! Vem orkar egentligen hänga med? 
Är det ca 30-40 bidrag som är med och tävlar, orka!

Tacka vet jag på 70-talet då vi hade en tävling och bästa bidraget vann (typ ABBA eller Carola) och detta bidrag fick tävla "in the big final". Det var väl så det gick till eller? vad vet jag, jag var inte född då. Det enda jag kan anta är att det i alla fall inte var så här krånglig. Men å andra sidan så är det ju 2000-talet också!!

Kanske vi ska lägga ner det här med melodifestivalen, vi kommer ändå komma sist i slutändan.

Jag kan även meddela att tjejvasan än en gång vanns av Susanne Nyström, kanske hon förtjänar veckans babe titeln?! Men som vi alla vet så tillåter inte juryn att en tjej vinner.

De två brudar som ställde sig på startlinjen i årets tjejvasa kan vara stolta över att ha tjejvasepremiären avklarad, nu är det bara 5 brudar kvar. Så nästa år hoppas vi ha alla brudar på startlinjen.


(Bojkotta melodifestivalen och skicka dileva till den stora finalen, då vinner vi)
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0