Noll Kontroll

Vem trodde år 2007, när jag och Lisa blir diskade andra dagen på Fjäll-OL, att vi 4 år senare skulle ta hem skiten?
Inte pappa Rensberg iaf som år senare fortfarande skämtade om att ringa fjällräddningen när jag och Lisa sprang Fjäll-OL.
Men tidningsrubrikerna talar sitt tydliga språk.
"Åsarnatjejer överlägsna totalsegrare i Fjäll-OL"


Fjäll-OL moments

Lisa och Frida vid en bäck
F: Men hoppa då! Det når bara upp till låren.
L (surt): På dej ja...
plask
L: Jag fick vatten mellan benen!!!


Mellan två kontroller
F: "Jag längtar tills det blir snitslat. Kan inte hela banan vara snitslad?"


Under Daniel och Karl-Johans "orienteringsskola" sista kvällen då vi går igenom orienteringsmärken på kartan 
D (chockad och förvånad): Men vet ni inte vad det här betyder!?
F & L: Nä, men det här märket måste ju betyda ö. För den kontrollen satt på en ö.
D: Va? Ö?


Medan vi letar en kontroll, detta är nu den 3:e kontrollen som inte är våran
F: Där är det en kontroll, den kanske är våran!
Lisa springer fram för att kolla nr.
L (uppgiven och förbannad): Men va FAAAN!
En gubbe i närheten tittar förskräckt upp, vi tittar ner och springer vidare.




Som ni förstår var inte vägen till seger platt och rak, snarare 54 550 meter lång och 1 300 höjdmeter tuff.


Åsarnabrud Frida - Vilse på fjället


Kommentarer
Postat av: Lisa

54 550 meter fågelvägen, vi sprang 69 340 meter..

2011-08-11 @ 19:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0