Tips från Coachen

Bor man i Åsarna så kan man i princip åka skidor från oktober till maj. Så vid det här laget börjar man tröttna, då är det tur att jag nu kan rekomendera några andra träningsmetoder för er andra som också vill variera er lite.

Bygga en snögrotta - i den här träningsformen tränar du både armar, mage och rygg. Variera tempot för mer belastning, du kan även försöka dig på impulser. Efter passet kan du med gott samvete glassa i din snögrotta.

Surfa på isflak - den här träningsformen är renodlad balansträning. Rekomenderas till er som brukar halka runt på After Ski golven.

Grilla korv - många tror inte att detta är så krävande som det egentligen är. Men vill man ha en perfekt grillad korv så innebär det en hel del benböj. För er som vill ha det lite jobbigare så rekomenderar jag att äta många korvar.

Skoter - nu syftar jag inte på att köra utan att starta. För er som vill träna bort gäddhäng och få schyssta biceps och triceps så föreslår jag att ni försöker dra igång en kall Lynx 5900.
En annan träningsform där man också behöver en skoter är att man gräver/lyfter fram en skoter som kört fast. Detta är nog den jobbigaste träningsformen av dom nämnda. Dels för att man måste slita som en gnu men också pågrund av den psykiska stressen som uppstår när man börjar tvivla på om man någonsin ska få upp skotern och hur man då ska förklara sig, främst för pappa.

Tolka - en lite mer grennära träningsform. Här tränar man främst balans men också armar om det är en dålig skoterförare.

Lycka till!


Åsarnabrud Frida
- Coachen tippsar       

Kommentarer
Postat av: Åsarnabrud Petra

Fan vad bra hurru! Jag har kört lite korvgrillning ja!

2009-04-14 @ 21:31:20
Postat av: En skidåkare som tröttnat på traditionell träning

Toppen,detta var precis vad jag behöver nu.

Själv har jag bara provat skoterlyft (alldeles för många gånger)kan rekommendera: skall du köra fast gör det i klabbsnö - ger bästa och jobbigaste träningen

2009-04-15 @ 18:53:44
Postat av: Åsarnabrud Lisa den korta

Tur att inte påsken är längre för tanken på hur du skulle se ut då Frida får mig att må illa!

2009-04-15 @ 21:55:37
URL: http://asarnabrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0