Otur i spel

Då var det dags igen, gambling night! Den här gången var det Monopol som gällde hemma hos Katja. Närvarande tjejer var Frida I och jag. Jag kom dock 30 min för sent! Hade missuppfattat tidpunkten lite...

Så började vi spela. Det gick bra i början, lugnt och fint. Vi köpte gator och fick på så sätt in pengar. Förutom att passera "GÅ"...
Sen vart det hus och hotell och då vart det hus i helvete! Frida var skoningslös och hennes hotellimperium ruinerade oss helt på våra besparingar! 19 000 kr om man hamnar på hennes gata med hotell är inte kul... Och när vi inte hade några pengar att ge henne tog hon våra gator! Katja gick en "all in" och kunde därmed göra ganska lite...

Men när Frida som bäst satt på de flesta 10 000 kr sedlar och 2000:ingar kom bakslaget äntligen!
Det gladde vi oss åt då hon var tvungen att betala för alla sina hus och hotell! Då fick hon också snapert med pengar och fick casha in några gator. Men det tog hon ganska snabbt igen då hon ägde hela spelet. Så hon vann stort kan man säga... Hon kan det här med investeringar ;)

Dessutom bjöd hon på okladdig kladdkaka! Så ödmjuk... Och hon jobbar med schampisar (pensionär) ;)



Åsarnabrud Petra

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag e kung helt enkelt, så e de bara!

2009-11-29 @ 21:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0