Sweet Jesus

Nyligen var det idas (kusin) skolavslutning, vi väntade oss det gamla vanliga med psalm och körsång… men icke.

Det hetaste samtalsämnet var prästen, Åsarna har en ny präst som minst sagt väckte uppmärksamhet ;). Mammorna blev alldeles till sig och jag uppfattade saker som:

”är det för sent att bli religiös?”

”synd att man inte var kyrkvärd med den prästen”

”men vart har dom fått tag på den där?!”
(sagt av ingen mindre än min egen mamma)

En mamma kollar ned på sitt barn och frågar: ”ska vi inte ge den här rosen till prästen?”

Prästen höll även ett litet tal och frågar barnen hur många som ska äta glass i sommar. Genast flyger alla lågstadiebarnshänder upp i luften tillsammans med mina.

Tydligen var jag den enda 10+ som ska äta glass i sommar….gött! 

Justja, uppträdena var också bra. Min favorit var Carl med ”To be with you”.

Givetvis satt jämtlandsången på jämska som ett smäck på slutet.




Åsarnabrud Frida
- Amen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0